Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a realizace konstrukčního řešení úpravy pískovacího stroje
Klár, Pavel ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací konstrukční úpravy pískovacího stroje s ohledem na požadavky řešení. První část obsahuje krátkou rešeršní studii, jež popisuje technologii tryskání a různé druhy tryskacích strojů. V druhé, praktické části je popsán rozbor problému a stanovení cílů, kterých má být dosaženo. Hlavní cíle návrhu jsou zásadně nezasahovat do stroje a úpravou omezit přítomnost obsluhy při vlastním procesu pískování. Dále je podrobně popsán návrh řešení, který splňuje zadané cíle a je doplněn výpočty. Popsaný návrh je realizován a předběžné výsledky naznačují, že nadefinované cíle jsou splněny.
Konstrukce experimentálního zařízení pro studium pískování kolejových vozidel
Galas, Radovan ; Hruška, Marek (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací experimentálního zařízení pro studium tribologických aspektů kontaktu kola a kolejnice. V práci se čtenář nejdříve seznámí se základními pojmy jako je adheze, skluz, trakční křivka aj. Následně jsou v práci popsána zařízení, která jsou ve světě využívána pro studium kontaktu kola a kolejnice. Poté následuje vlastní řešení autora. Výsledkem je dvoudiskové zařízení v měřítku 1:3. Zařízení umožňuje stanovení trakčních křivek pro různé okolní podmínky (přítomnost vody, písku a oleje v kontaktu pro různé teploty) a pro různé provozní parametry (kontaktní tlak a rychlost). Součástí práce jsou ověřovací experimenty a kompletní výkresová dokumentace zařízení.
Experimentální výzkum pískování v kontaktu kola a kolejnice
Machatka, Martin ; Hruška, Marek (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum parametrů pískování za účelem zlepšení adheze v kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Pískování je aplikace pískovacího materiálu přímo do kontaktu kolo/kolejnice. Je to stále běžný, nejvíce účinný a tradiční způsob jak se vypořádat s problémem nízké adheze, která je způsobena především kontaminanty z okolního prostředí. Výzkum je důležitý pro lepší pochopení procesu pískování a zároveň poskytuje data, která jsou nezbytná pro jeho optimalizaci a zvýšení efektivity. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na nově vyvinutém dvoudiskovém zařízení. Je zkoumán vliv běžných kontaminantů na adhezi s uvážením různých provozních parametrů. Pro navýšení adheze v kontaminovaném kontaktu je použito odlišného množství aplikovaného písku při různém skluzu a valivé rychlosti. Výsledky ukazují, že existuje množství písku, od kterého nedochází k výraznému navýšení adheze. V této práci prezentované získané poznatky i výsledky budou použity pro optimalizaci pískovacího systému, který přispěje ke snížení nákladů spojených s pískováním a nízkou adhezí.
Konstrukce pískovacích zařízení pro drážní vozidla
Balounová, Hana ; Šperka, Petr (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením přehledu pískovacích zařízení, které jsou dostupné na trhu z hlediska jejich konstrukce. Pískovací zařízení se používají v kolejové dopravě pro zvýšení adheze při brzdění nebo rozjezdu ve špatném počasí. Práce obsahuje závěry testování vlivu konstrukce na kvalitu pískování, přehled společností, vyrábějící pískovače a jejich produkty, a vymezení trendů budoucího vývoje.
Řízení CNC pískovačky
Hanulík, René ; Levek, Vladimír (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce ozřejmuje problematiku tvorby nápisů na kamenné desky. Popisuje některé druhy snímačů, akčních členů, jejich fyzikální principy a možnosti jejich užití. V práci jsou zmíněna omezení a specifika pískování, návrh řešení a realizace zařízení pro bezšablonové pískování. Na názorných příkladech je předvedena a ověřena funkčnost zařízení.
Koncepční návrh dávkovače písku
Jíša, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Smejkal, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dávkovače písku pro kolejová vozidla. V úvodu, po seznámení se s problematikou, je provedena detailní rešerše konkurenčních dávkovačů na trhu. Dále je proveden detailní rozbor funkce dávkovačů. Jsou zde shrnuty všechny požadavky jak z hlediska funkce, tak z hlediska technologického. Dále je navrhnuta jedna konstrukční úprava stávajícího dávkovače a dva dávkovače nové koncepce. Jako optimální pro další použití byly vybrány oba dva nové návrhy.
Tribologické aspekty pískovacích zařízení pro drážní vozidla
Ilčík, Jindřich ; Šperka, Petr (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je shromáţdit dostupné informace týkající se problematiky tribologických aspektů pískovacích zařízení dráţních vozidel. Práce pojednává o pouţití pískovacích zařízení, jejich vlivu na změnu adhezních podmínek a strukturu povrchu ţelezničního kola s kolejnicí.
Vliv přípravy povrchu na kvalitu transparentní povrchové úpravy
Kovařík, Radek
Bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy daného povrchu na bázi masivního dřeva, aglomerovaného materiálu, a to především zadýhovaných ploch, na kvalitu dokončovaného povrchu, a to různými typy dokončení tedy broušením, písková-ním, kartáčováním, dokončování cidlinou, brusnou houní, a brusnou vatou. Cílem bylo zabývat se problematikou vlivu přípravy povrchu na vlastnosti povrchových úprav. Dále pak zjištění působení těchhle procesu na kvalitu transparentně dokončeného povrchu lakovým filmem, polyuretanovou nátěrovou hmotou. Hlavním cílem této práce je stanovení vlivu přípravy povrchu na drsnost povrchu před konečnou povrchovou úpravou a po povrchové úpravě. Kvalita plochy byla měřena drsnoměrem SJ- 201. Pro účely měření byla vybrána nejrozšířenější dřevina a to dub.
Řízení CNC pískovačky
Hanulík, René ; Levek, Vladimír (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce ozřejmuje problematiku tvorby nápisů na kamenné desky. Popisuje některé druhy snímačů, akčních členů, jejich fyzikální principy a možnosti jejich užití. V práci jsou zmíněna omezení a specifika pískování, návrh řešení a realizace zařízení pro bezšablonové pískování. Na názorných příkladech je předvedena a ověřena funkčnost zařízení.
Vývoj pískovacích jednotek pro kolejová vozidla
Matečka, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nových pískovacích jednotek pro daný typ kolejového vozidla. Pískování v kolejové dopravě je aplikace nejčastěji křemičitého písku do kontaktu kola a kolejnice. Díky své spolehlivosti se jedná o stále nejpoužívanější způsob odstraňování kontaminantů a zvyšování adheze ve zmíněném kontaktu. Pískovací zařízení byla vyvíjena ve spolupráci s firmou, která se zabývá výrobou zařízení pro kolejovou dopravu. Nejdůležitější částí pískovacího zařízení je dávkovač písku. Dávkovače byly vyvíjeny experimentálně na zkušebně pískovacích zařízení zadavatelské společnosti. Byly testovány jak pro podmínky využití na lokomotivě vlaku, tak pro podmínky tramvají a lehkých kolejových vozidel. Dále byly navrženy zásobníky písku pro konkrétní typ kolejového vozidla a nový typ výsypné trubice, která usměrňuje písek přesně do kontaktu kola a kolejnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.